הצעה לא צנועה בשיט
אתם יודעים מה? שכנעתם אותי. לא, באמת, שכנעתם אותי. אי אפשר להגיד שכשאני טועה אני לא מוכנה להודות בזה. איום פיזי על הבטחון של התושבים באמת מצדיק הפרה מצד המדינה של עקרונות דמוקרטיים והומאניים מסוימים שבימים כתיקונם נחשבים לבסיסיים.
לאור זה, יש לי הצעה שאני חושבת שהממשלה צריכה להקשיב לה. זה די פשוט. זה הולך ככה:
1. הולכים לכתבה הזאת בוויינט.
2. עוברים על 800 הטוקבקים אחד אחד ומסננים מתוכם את אלה שאומרים דברים כמו "למה לעזאזל לפרסם דברים כאלה???", "נמאס כבר מהצדקנות של כמה פוצים", "חייל אחד שלנו שווה יותר מכל עזה ביחד", "שמאלנים מטורפים – אתם עוד תהרגו אותנו" או "למה היא הלכה שמאלה" (בהתייחס לאם העזתית שנורתה עם שני ילדיה לאחר שלקחה פניה לא נכונה כשגירשו אותה מהבית).
3. מאתרים את הכותבים של הטוקבקים האלה לפי כתובת IP (נכון, זה לא מקובל אבל היי — עניין של בטחון פנים).
4. אוספים אותם מהבית ומעבירים אותם למכלאות שיוקמו, לצורך העניין, באזור נאה בגליל.
5. המכלאות יהיו ברמה גבוהה ויכילו את כל מה שדרוש — דרגשים, אבוס, שוקת, אולי גלגל עץ גדול שאפשר לרוץ בתוכו. שערי הכלובים יהיו מאובטחים היטב ואף אחד לא יורשה להיכנס חוץ מהמאלפים.
6. לאחר שהטוקבקיסטים יתאקלמו ויתחילו להתרבות, אפשר לשקול, בהתייעצות עם מומחים לרפואת הציבור, להקים פינת ליטוף שבה תלמידי בית ספר וכדומה יוכלו לבקר ולשחק עם הגורים. הדבר יתבצע בפיקוח צמוד של אנשי מקצוע למניעת נשיכות והעברת מחלות.
7. במתחם יוצבו מספר מחשבים המחוברים ברשת פנימית. ברשת הזו יהיה העתק מיוחד של אתר וויינט שיתעדכן ברציפות בכתבות מהאתר האמיתי ויאפשר טקבוק חופשי.
אני יודעת שאני אישית ארגיש ככה הרבה יותר בטוחה ברחוב ובחיי היום יום.
_____________
אחרי שנים של א-פוליטיות אקטיבית והדחקה אגרסיבית, לא היה לי קשה מדי להדחיק את המצוקה של המלחמה מיד כשהיא נגמרה. אתמול היא נעורה בי מחדש בכל עוזה. לקריאה נוספת: אוי ואבוי ואמא'לה.


20.03.09, 8:59: תגובה מאת ygurvitz (אתר)
אני לא יודע. נשמע כמו בזבוז משווע של משאבי ציבור. ואת עוד מציעה שהם יעמידו דור נוסף? לא נסחפנו?
20.03.09, 16:58: תגובה מאת דורה (אתר)
אז מה אתה מציע — לעקר אותם? זה לא יהיה הומאני.
22.03.09, 23:23: תגובה מאת מאץ' (אתר)
לעקר?! חס וחלילה! אבל את הרי חייבת להסכים שמפאת צניעות, יש להחזיק בנפרד גברים ונשים – אלא אם כן הם נשואים כדת משה וישראל כמובן. עכשיו, כל מה שצריך לעשות זה לארגן לכל העניין נהג שהוא כהן, ולמקם אותו בקצהו של כביש שיתברר שנסלל על קברים עתיקים כך שלמרבה הצער לא תהיה לו גישה לרבנות, ויהיה ברור לכל בר דעת כי אין שום דרך שבה יוכלו הטוקבקיסטים להתרבות. זה עצוב, וזה ישבור את ליבנו, אבל מה לעשות.
25.03.09, 12:18: תגובה מאת אדר
יש לזה פיתרון פשוט מאוד. מפסיקים למכור תרופות מסוכנות באריזות בטיחות. http://bash.org/?4753
20.03.09, 9:01: תגובה מאת אריאל (אתר)
דורה, אין ספק שאת שנונה והפוסט הזה שיעשע אותי מאוד.
אבל את פועלת באותה דרך שאת מתעבת כל-כך – סתימת פיות למי שלא חושב כמוך (והוא לא הומניסט, שמאלן, פוסטמודרניסט, בעל מוסר אוניברסלי ומעודן ובלוגר שנון וחד עם ידיעות נרחבות בפנומנולוגיה וניתוח טקסטים וכו' וכו').
20.03.09, 10:52: תגובה מאת אבנר קשתן (אתר)
איך בדיוק "האנשים הללו מתנהגים כמו קופים ונמאס לי לשמוע אותם" זה "סתימת פיות לכל מי שלא בלוגר שמאלני"? אפשר להעביר ביקורת על מישהו בלי שאני אעביר ביקורת על כל מי שהוא לא אני, אתה יודע. ואפשר גם לזעוק לשמיים שמישהו מדבר שטויות גם בלי באמת לרצות שיזרקו אותו למחנה מאסר. ואפילו אפשר לקרוא למישהו אידיוט, אני מקווה, בלי שמישהו יבין מזה שאני רוצה להרוג אותו ואת המשפחה שלו, ואת הכלב הקטן גם. לא צריך לגרור כל תגובה כועסת לסנסציונליזם של סתימת פיות.
20.03.09, 11:15: תגובה מאת אריאל (אתר)
אבל דורה לא העבירה ביקורת אמיתית על הטוקבקיסטים, היא לא הסבירה מדוע מה שהם טוענים איננו נכון היא פשוט הציעה, בהומור, להרחיק אותם מהדיון הציבורי, הציעה, בצחוק, לסתום להם את הפה.
אבל מה לעשות, סתימת פיות ומחנות חינוך מחדש לא מצחיקים בכלל, במיוחד כשהם יוצאים מתחת ידיו של השמאל הנאור שכבר כלא וחינך מחדש מיליונים (אם לא יותר מכך).
חוץ מזה, אותי מכעיסה הפטרונות המתנשאת של כל מיני אנשים שחושבים שהם הם המוסר, שהם יודעים מה נכון ומה לא נכון, שכל האשר הם עדר בבונים (אפילו לא ברמה של קופי־אדם, סתם בבונים) שעירים שטרם התפתחו ואפילו עוד לא גילו את הדיאודורנט.
20.03.09, 20:54: תגובה מאת …
הכעס שלך כנגד הפטרונות נוגע ללב ומעיד על רמה מוסרית ואינטלקטואלית נעלית. אדם כמוך ודאי מתמודד מידי יום עם הזעם המתעורר באשר לדעותיהם של אנשים מסויימים (שלצורך העניין אפשר לקרוא להם "שרי ממשלות ישראל", "הטוקבקיסטים" או "הרוב המכריע בציבור הישראלי") שחושבים שהפלסטינים הם תת אנשים שראויים לחיות בפחד, בעוני ובהשפלה (אם בכלל). חזק ואמץ במאבקך המקוון באי הצדק הווירטואלי כפי שהוא המשתקף בהצעות היפוטתיות של בלוגרים. אולי תמצא בעתיד גם זמן ומקום על מנת להביע את מחאתך כנגד אי הצדק הריאלי המתבטא במדיניות ממשלתית והמיושם על ידי כוחות צבא.
21.03.09, 18:08: תגובה מאת אמיתי ס. (אתר)
אתה מתכוון, בניגוד לפטרונות הלא מתנשאת בכלל של הימנים, שכשהם כולאים אנשים במחנות במציאות ולא באינטרנט הם לא מתכוונים לזה בצחוק בכלל?
טוב שיש לך פרופורציות בריאות.
21.03.09, 18:31: תגובה מאת דורה (אתר)
כן, אני לא ממש מבינה איך אפשר להגיד דברים כמו "גם שמאלנים מתנסחים בצורה לא בסדר" בלי שיתפקע לך הטחול מרוב אבסורד. הגזענות והצמא לדם שמגעילים אותי אצל הטוקבקיסטים הן לא חלק מאיזה שיחה ישראלית פנימית שאנחנו מנהלים עכשיו בלי השלכות. אנחנו ראינו את התוצאות המזוויעות והמדממות של העמדות האלה לפני משהו כמו חמש דקות (או יותר נכון העזתים ראו). אז זה שאני משתמשת במילים לא מנומסות כשאני מצביעה על זה? וואלה, אני אחיה עם זה.
20.03.09, 16:49: תגובה מאת דורה (אתר)
כן, איך אני מעזה לרמוז שיש דעות שהן פסולות לחלוטין ושהמחזיקים בהן הם אנשים דוחים ומסוכנים. בתור שמאלנית פוסטמודרניסטית טובה, כשבא אליי מישהו ואומר "ערבים אינם בני אדם ודמם מותר!" או "רצח עם זה מגניב!", אני אמורה להגיד "אני מכבדת את דעתך, ידידי, ויודעת כי היא שווה במשקלה להרגשתי שלי, שלפיה רצח-עם זה דווקא מבעס מעט. נאלץ להסכים שלא להסכים. וכעת בוא איתי לפזז בשדות".
20.03.09, 20:03: תגובה מאת יוני בראל (אתר)
אל תשכחי את כל עניין ה"חירוף נפש למען זכותך לומר זאת", וגו'
30.06.09, 10:50: תגובה מאת אהוד (אתר)
אוי, האנדרסטייטמנט שלך, הזועק מכל תו, קורע מרוב צחוק את בטני הרגישה.
מעניין אם הייתי נהנה ממך עד כדי כך גם אם הייתי ימני.
אה, שכחתי. אם הייתי ימני לא היה לי הומור עצמי או הומור בכלל.
סליחה. לוקח את דברי בחזרה.
20.03.09, 10:18: תגובה מאת אוטו פוקוס (אתר)
מה שאת מציעה זה לסגור 80% מאוכלוסיית המדינה במכלאות. זה אמנם מגיע להם, אבל אופרטיבית, הרבה יותר קל להכריז על שמורת שפיות קטנה במרכז הארץ, להסתגר בתוכה ולדמיין שהטוקבקיסטים האלו הם מיעוט זניח אך קולני. אני מציע לקרוא לשמורה המרכזית "תל אביב", ולהכריז על עוד כמה כיסים קטנים בערים הגדולות (ירושלים, חיפה) ובכמה ישובים נבחרים.
20.03.09, 10:19: תגובה מאת איתמרק
אבל לול על הטקסט המרחף.
20.03.09, 10:46: תגובה מאת אבנר קשתן (אתר)
אוטו פוקוס: חבל רק שזה פשוט לא נכון. ההתלהמות, ההתבהמות, הצמא לדם – מוצאים אותם בכל מקום. כן, גם בתל-אביב. גם בחיפה. גם בקרב אליטות ההי-טק וגם באקדמיה. תחושת ה-"אנחנו" שלך לחלוטין לא מוצדקת.
20.03.09, 22:53: תגובה מאת אלעד-וו (אתר)
טוב, זאת המדינה. ועכשיו מה?
21.03.09, 8:07: תגובה מאת עידן (אתר)
פוסט מענג, והבוז למשטינים. רק רציתי להזכיר, בתור חובב פרימאטים מושבע (באמת), שההשוואה עושה אי צדק לקופים, בהיותם אכזריים רק למטרות הישרדות (ציד, מאבק על נקבות וכו'), להבדיל מאותם מגיבים, שאכזריותם עוצרת נשימה בהיותה מטרה שאינה תלויה בדבר.
21.03.09, 19:25: תגובה מאת …
גם אני חובב פרימאטים (באמת) אבל טענתך פשוט לא נכונה. שימפנזים מצויים (בניגוד לשימפנזים ננסיים, bonobo) תוקפים ברצחניות שימפנזים מקבוצות שכנות. ראה למשל כאן: https://apps.cla.umn.edu/directory/items/publication/283533.pdf
30.06.09, 10:52: תגובה מאת אהוד (אתר)
והנה הפתרון, ממש תחת אפכם:
להכניס את הקופים האמיתיים, השימפנזים, לאותה מכלאה שדורה הגתה.
אני מניח שזה יפתור חלק גדול מהבעיה.
אם כי ייתכן שדווקא הטוקבקיסטים יבשלו את הקופים. אין לדעת. התחרות שם תהיה צמודה, על רמת קשיחות וספירת איי קיו.
21.03.09, 14:50: תגובה מאת שמרלינג
אני חולק איתך את אותם רגשות בעניין זה, אבל לא אהבתי את מה שכתבת.
קחי לתשומת ליבך שבאנטרנט האנונימי אנשים מוציאים מעצמם רגשות אפלים, חלקם חבויים. לא כל טוקבקיסט גזען הוא גם אזרח גזען הלכה למעשה. יש דברים שאומרים רק בשעת תסכול.
בנוסף, לא כל אחד לוקח את הטקבוק ברצינות. כולה כתבה באנטרנט וזה אפילו לא בשמי האמיתי… אז למה לא.
בנוסף2, אני בעצמי זכיתי ללא מעט נאצות ואלימות מילולית כולל רעיונות מגניבים מה אפשר לעשות לי דווקא בבלוגים שמאלניים נאורים של תל אביבים מלומדים ושנונים. את מוכנה להתבדח על הגליית שכנים שלך, שאולי חלקם חברים שלך ממש, לגטו של אנטרכיסטים-נגד-גדר או שמאלנים-תומכי-חמס או סתם אנטי ציוניים הקוראים למשפט לכל אזרחי ישראל ששירתו בצבא אי פעם ? לקרוא להם חבורה של קופים מסריחים שאת 'מוכנה' לתת להם להתרבות רק כי את 'הומנית'?
זאת כבר תהיה בדיחה מרחיקת לכת מידי, לא?
קיצר
פוסט חלש, טיעון חלש. אבל את מותק, וזה מה שחשוב…
21.03.09, 14:57: תגובה מאת דורה (אתר)
אני לא מותק, אבל גם אם הייתי, אני לא רואה איך זה רלוונטי לדיון, צוציק.
אני חושבת שאפשר לנחש שגם הפוסט הזה נכתב מתוך התפרצות רגש וברגע של תסכול וכו' ולא באמת הייתי מציעה להקים גן חיות לגזענים, לא?
30.06.09, 10:53: תגובה מאת אהוד (אתר)
מה, באמת? שיט. סוף סוף כשחשבתי שמישהו חושב כמוני.
(אנחת ערגה לזמנים הטובים של סטלין)
22.03.09, 16:25: תגובה מאת אופיום (אתר)
יו ספיק היברו גוד.
23.03.09, 13:29: תגובה מאת דורה (אתר)
איצטגנין! פריפה! התקלס!
22.03.09, 22:50: תגובה מאת פלצן מתנשא (אתר)
אני דווקא חושב שטוב שהטוקבקיסטים משוטטים חופשי באחו המקוון. אולי הם מעטים, אבל משום שהם לא מחוייבים לשום אטיקט תרבותי של שיחה וסובלנות, הם מייצגים נאמנה את הלא – או שמא, התת – מודע של עם ישראל. ולא מודע זה הוא קלחת מבעבעת של שנאה ופחד. יותר מכך, הטוקבקים מעידים שתזת "העשבים השוטים" של צה"ל והתקשורת היא כיסוי תחת. כשזה תת המודע שלך, באמת מפליא שאתה לא מבצע דברים נוראים יותר.
ורק כדי להדגים – בדיחה פסיכואנליטית: אדם אומר למטפל שלו "דוקטור, הייתה לי פליטת פה פרוידיאנית; בעודי יושב עם אשתי לארוחת ערב פניתי אליה ורציתי לומר 'יקירה, העבירי לי את המלח' אבל במקום זה יצא לי 'הלוואי שתולעת תאכל אותך מפנים, כלבה שמנה שכמוך".
22.03.09, 23:15: תגובה מאת למה בגליל?
שם ירוק ויפה, בעוד שבנגב יש מקומות מתאימים הרבה יותר.
תמיד רצינו להפריח את השממה, לא?
23.03.09, 12:02: תגובה מאת אדר
כל טוקבק כזה עושה לי חשק לעבור לאיזה שבדיה או משהו.
28.03.09, 18:24: תגובה מאת איתמר (אתר)
יש גם כיוון אחר :
להשקיע טיפה מחשבה וזמן בבדיקה של טענות. לא להאמין לכל כתבה, ולהיות מוכנים לבחון דעות השונות משלנו.
יש טענה על פשעי מלחמה – הטענה נכונה או לא ? את יודעת כלל מה ההגדרה של "פשעי מלחמה" ? את יודעת מה אנשי מקצוע אומרים על הטענה הזו ? את יודעת מי כן טוען את זה ואת מי הוא מייצג?
צריך קצת לחשוב ולקרוא לפני שנלחמים על עדה מסוימת.
למשל כאן :
http://www.jcpa.org.il/JCPAHeb/Templates/ShowPage.asp?DBID=1&LNGID=2&TMID=178&FID=553&IID=21399
או כאן :
http://www.terrorism-info.org.il/malam_multimedia/Hebrew/heb_n/html/hamas_067.htm
חשיבה ובחינה מהנה.
28.03.09, 18:31: תגובה מאת דורה (אתר)
וואלה, עד עכשיו חשבתי שהחמאס עוסק בגידול כלבלבים ואפיית לחמניות, אבל עכשיו שראיתי שאנשי מקצוע טוענים שהחמאס מורכב מלוחמים, ברור שזה מצדיק שנאת ערבים וקריאה לרצח עם.
במילים אחרות: מילא שאתה מתנשא, אבל אתה גם אידיוט.
3.04.09, 18:41: תגובה מאת איתמר
האמת שלא ציפיתי לתגובה שונה בהרבה.
את אומרת שישראל מצדיקה : "הפרה מצד המדינה של עקרונות דמוקרטיים והומאניים מסוימים שבימים כתיקונם נחשבים לבסיסיים."
אני מציע לבדוק את זה, לבחון את זה בדיון שבו אפשר לדבר על ההגדרות של פשעי מלחמה, אשמה, התנהלות החמאס, שימוש שאתה עושה במושגים שאת לא יודעת את המשמעות שלהם – ומה התגובה שלך לזה ?
אד הומינוס צפוי : מכנה אותי מתנשא ואידיוט.
שלאנשים אין צורה להגיב על טענות הם תוקפים את הטוען ולא את טענותיו, זה כמו שאני אגיד שצה"ל לא עשה אף פשע מלחמה כי את שמנה.
3.04.09, 18:57: תגובה מאת אמיתי ס. (אתר)
היי איתמר, אתה בטח גם חושב שאתה חי במדינה דמוקרטית, נכון?
כי העובדה שלשליש מנתיני המדינה אין זכויות אדם או תשתיות בסיסיות לא צריכה להפריע לנו, אה?
5.04.09, 8:18: תגובה מאת דורה (אתר)
אילו טענות, ידידי המלומד? שלחת אותי לקרוא טקסט אחד לא קשור וטקסט שני מעניין אך בסיסי. הפוסט שלי, אם טרחת לקרוא אותו, לא עסק בהאם החמאס מורכב ממלאכים קטנים וגם לא הזכיר את המונח "פשעי מלחמה". בנוסף, סיפרת לי שלא השקעתי "טיפה מחשבה" במה שכתבתי או במה שאני מאמינה, קבעת שאני פתיה שמאמינה לכל מה שאני קוראת בעיתון (זה היה אמור לגרום לי לתמוך במלחמה בלהט, לא?) ותיארת את שני הלינקים המטופשים שלך כמה שישנה לי עכשיו את העולם. איזו סיבה שבעולם יש לי לענות לך בנימוס או לקחת אותך ברצינות?
וזה שאתה טועה בלטינית מיד אחרי שקראתי לך מתנשא-אך-אידיוט זה כל כך מצחיק, שאנשים פה עלולים לחשוד שהמצאתי אותך. בבקשה נסה לא להישמע כמו פרודיה שמאלנית על הצד השני.
9.04.09, 1:01: תגובה מאת …
לא חושדים.
15.04.09, 17:57: תגובה מאת איתמר
מצ"ח סגרו את החקירה בנושא אחרי שכל החיילים המזוכרים ב ynet הודו שהמציאו את הסיפור ולא היו עדים לשום דבר ממה שאמרו. כולם היו בוגרי המכינה "רבין".
זה כנראה לא פרט ראוי לציון.. העיקר לפרסם את הבלאגן ולכעוס את הטוקבקים.
אמיתי,
האפליה שיש במדינה הזו היא לטובת התושבים המוסלמים. להם מותר לא לשלם את חובותיהם למדינה אך לקחת יותר מ 50% מכספי ביטוח לאומי, לגור בישובים לא חוקיים לא להגיש תוכניות מתאר ולא להענש על זילזול בחוק – אף זה כבר סיפור אחר, אל תתן למציאות לבלבל אותך.
17.04.09, 14:33: תגובה מאת אלעד-וו (אתר)
זה פשוט מצחיק בטירוף.
(ההדגשות שלי, המאפיוזו במקור).
עכשיו תחליפו את צה"ל באלפרון ואת החיילים באנשי המאפיה שלו. אנשי צה"ל "הציעו בנימוס" לחיילים להיזכר שהם המציאו הכל, והם נזכרו.
ויפה ההדגשה של "רבין". הרי מה אנחנו כבר מצפים מבוגרים של מקום שנקרא "רבין".
אה, איך אני אוהב את הימין.
18.04.09, 1:00: תגובה מאת …
ולמרות האפליה לטובתם וכל המשאבים שהם גוזלים מהציבור היהודי, המוסלמים עניים יותר (כי הם עצלנים ולא מוכנים לעבוד) משכילים פחות (כי הם מטומטמים ולא מסוגלים ללמוד) ומתים בגיל צעיר יותר (כי הם אוהבים לחיות ברפש ולכן נדבקים במחלות [או המצא תירוץ מתאים אחר]).
לו רק ידע העם היהודי לטפל באוסף העצלנים, המטומטמים והמלוכלכים הזה כראוי, צועדים היינו לעברו של עתיד חדש ומבטיח.
18.04.09, 18:00: תגובה מאת …
עוד משהו: טענתך כי
נראית לי חסרת שחר.
על פי סקר הכנסות של הלמ"ס, סך ההכנסות של משקי הבית היהודים מקצבאות ביטוח לאומי עולה על זה של המוסלמים פי חמישה.
האם יש לך סימוכין כלשהם לטענתך?